Sprekers

Jenna Guarascio is a Trend expert and business futurist with a decade of experience working for luxury brands, mass retailers, tech start-ups, incubators and b2b agencies. With an appetite for innovation and passion for creative problem solving, Jenna builds strategies that help organizations better understand the market of tomorrow. At Fashion Snoops, Jenna is responsible for optimizing a global content strategy so that clients can develop meaningful products and experiences.

Christine Boland is in de eerste plaats trendwatcher/ trendanalist met een achtergrond in de psychologie en mode. Zelf geeft ze de voorkeur aan trendanalist boven trendwatcher; analist beschrijft de actieve rol beter. Christine geeft als spreker lezingen en presentaties in binnen- en buitenland en wordt door velen gezien als een inspirerende spreker, of meer nog: een inspirator. Ze zet haar toehoorders aan het denken door haar verrassende invalshoeken. Daarnaast geeft ze vanuit een consultancy-rol advies aan bedrijven en maatschappelijke organisaties.

De trendpresentaties van Christine Boland zijn helder, verrassend en overtuigend. Directie, management, styling, inkoop of Sales, op ieder niveau weet zij het blikveld op te rekken en de verbeeldingskracht aan te spreken.  

Edwin van den Hoek (1968) has worked within the menswear fashion industry for over twenty years now. He studied Fashion Management and Design at AMFI / Amsterdam Fashion Institute. His professional experience consists of:
- personalized seasonal trend forecasting
- street style photography
- menswear fashion consulting service
- product and graphic design
- strategic brand positioning
- speaker at trend seminars
- guest lecturer and commissioner at various art and design academies

As creative director of studio Edwin van den Hoek, Edwin leads a team of highly qualified freelancers with international experience. Amongst them are specialists in trend analysis, fashion illustrations, fabric research, development of patterns and graphics, garment design and photo styling. The studio is constantly seeking to expand its extended network with new talent.