Sprekers

David Shah -  'Indeed, change is coming!

David

David Shah is uitgever en CEO bij Metropolitan Publishing BV. Hij is ook een consultant die werkt aan ontwerp- en marketingontwikkelingen bij veel toonaangevende kleding- en industriële bedrijven in Europa, variërend van mode tot automotive, farmaceutica en witgoed. Hij staat bekend om zijn toespraken over de hele wereld over sociale - en designtrends. David was gastprofessor aan het Royal College of Arts in Londen, waar hij MA-studenten textiel, mode en marketing onderwees. Hij is momenteel universitair hoofddocent bij ARTez, Arnhem, verantwoordelijk voor de cursus branding en marketing en universitair hoofddocent aan de Renmin University, Beijing. Hij is ook peer-lid voor het CBI-ministerie van Buitenlandse Zaken in Nederland en wordt vaak geroepen als getuige-expert in juridische zaken.

David Shah duikt op het trend event van 8 oktober in de tien strategieën en ontwikkelingen om de verzadigde consument terug te winnen. Van slowbalisation en hopepunk tot een kijkje in de keuken van de meest disruptieve merken.

Christine Boland - 'Als de grens tussen mens en technologie vervaagt, wat onderscheidt de mens dan (nog) van de machine?'

christine

Christine Boland is in de eerste plaats trendwatcher/ trendanalist met een achtergrond in de psychologie en mode. Zelf geeft ze de voorkeur aan trendanalist boven trendwatcher; analist beschrijft de actieve rol beter. Christine geeft als spreker lezingen en presentaties in binnen- en buitenland en wordt door velen gezien als een inspirerende spreker, of meer nog: een inspirator. Ze zet haar toehoorders aan het denken door haar verrassende invalshoeken. Daarnaast geeft ze vanuit een consultancy-rol advies aan bedrijven en maatschappelijke organisaties.

De trendpresentaties van Christine Boland zijn helder, verrassend en overtuigend. Directie, management, styling, inkoop of Sales, op ieder niveau weet zij het blikveld op te rekken en de verbeeldingskracht aan te spreken.  

Met haar presentatie 'Being Human, sustaining algoritmic antropocene' zal zij ingaan op nieuwe vragen;  Hoe verdien je bestaansrecht in de betekeniseconomie? Wat onderscheidt de mens van machine in een tijd van algoritmes, artificiële intelligentie en een spraakgestuurd internet of everything? Waar ligt het overlappende gebied tussen welvaart, welzijn en welbevinden en welke kansen levert dat op? Wat zijn nieuwe waarden in een wereld waar de individualistische consument in toenemende mate verandert in een collectieve wereldburger? Wat impliceert de shift van ‘marketing to consumers’naar ‘mattering to people’?

Haar presentatie zal consumer trends, strategie, concepten, retail en marketing behandelen.

Verassingsspreker - dit houden we nog even geheim..;)