Programma


13.00    registratie en ontvangst met lunch.

13.45    opening door Maureen Reulink 

13.50    Christine Boland – VISUAL POETRY, for a data driven world

In de presentatie “VISUAL POETRY, for a data driven world” brengt Christine Boland u op de hoogte van de belangrijkste lifestyle, design en womenswear fashion trends voor het zomerseizoen 2019 en geeft zij u aanknopingspunten voor verdere ontwikkeling naar uw eigen collectie of concept.

“We leven in exponentiele tijden. Bijna niets blijft ongeroerd en de innovaties zijn nagenoeg niet bij te benen. Digitalisering dringt door tot in de haarvaten van ons systeem. Artificial intelligence en self learning machines komen steeds meer zij aan zij met ons te staan. Algoritmes helpen met keuzes maken, of, als we niet oppassen sturen ongemerkt onze beslissingen. Dataïsme wordt gezien als een nieuwe religie. Hoogste tijd voor een beetje tegenwicht. Waar blijft de menselijke maat in deze dynamiek? Wat doet gestuurde keuze met onze creativiteit. Wanneer worden onze verbeeldingskracht en inventiviteit nog aangesproken? In de presentatie “VISUAL POETRY” komen al deze verschillende werelden samen, harmonieus verenigd in visuele poëzie.” - Christine Boland

Vanuit een breed perspectief van wereldnieuws en omgevingsfactoren wordt ingezoomd op het effect daarvan op consumententrends, design language, fashion en colour. Met inspirerende voorbeelden uit een breed spectrum aan disciplines, veel fashion en nieuwe colour moods en colour keys. De inhoud van de presentatie is gebaseerd op het nieuwe trend concept voor S/S 2019 van Christine Boland.

15.05    Pauze

15.30    Els van Niekerk – NOW NEXT

Els van Niekerk vormt samen met Liesbeth Oltmans het trendforecastbureau Oltmans van Niekerk. Zij zal u in de presentatie “Now Next” laten zien welke strategie bedrijven kunnen volgen om in de toekomst relevant te zijn. Hoe kun je je bestaande klanten verrassen met innovatieve en unieke producten en diensten? Voor de toekomst geldt dat je moet investeren in innovatie, stilstaan is geen optie. Merken zullen grenzen moeten verleggen om nieuw en opwindend te zijn. Er is een combinatie van moed en inzicht nodig om van belang te zijn in een snel veranderende wereld.

De kansen voor innovatie die Els gaat bespreken zijn; simplicity, third party collaboration, material matters, hyper local en data driven innovation. Brand + intelligence+ empathy + foresight= real innovation. De inhoud van de presentatie is gebaseerd op het nieuwe trend forecastboek 20/20 Vision 2019> van Oltmans van Niekerk.

16.30    afsluiting van het officiële gedeelte met een drankje.