Spreker
Lidewij Edelkoort
Lidewij Edelkoort is een van 's werelds bekendste trendvoorspellers. Een intuïtieve denker die de wereld rondreist en de evolutie van sociaal-culturele trends bestudeert, dat gedeeld wordt met haar klanten in uiteenlopende industrieën zoals fashion, textiel, interieur, auto's, cosmetica, detailhandel en food. Onder haar Parijse bedrijf Trend Union creëert Edelkoort trendboeken voor twee of meer jaren vooruit, die instrumenten zijn gewroden voor strategen, ontwerpers en marketeers bij internationale merken. Edelkoort heeft voor een aantal van 's werelds bekendste bedrijven gewerkt, bijvoorbeeld: Coca-Cola adviseren hoe Sprite zou moeten communiceren met opkomende jeugdarchetypen; definiëren hoe Nissan kan profiteren van de westerse perceptie van de Japanse cultuur om de verkoop te verbeteren en hun identiteit in het buitenland op te bouwen; uitleggen hoe technologie, ontwerp en diensten worden beïnvloed door nieuw gevormde sociale netwerken onder consumenten onder de 20 jaar voor Time Warner Cable; het voorspellen van nieuwe archetypen van consumenten voor Esprit tot 2068; en ideeën voor bedrijfsontwikkeling voorstellen voor de uitbreiding van Lacoste naar nieuwe interessegebieden buiten de mode.
Edelkoort en haar studio hebben concepten gecreëerd voor food retailers, warenhuizen, restaurants, hotels, entertainment, mode, accessoires, lifestyle en cosmetica bedrijven: Camper, Disney, Estée Lauder, Galeries Lafayette, GAP, Jean Patou, Joyce, L'Oréal, Mattel, Marks & Spencer, Seibu, Seiko, Siemens, Shiseido en Whirlpool vallen onder hun vele klanten.